۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۸۴۲۸
مدیر حوزه های علمیه کشور اعلام داشت:

واگذاری اختیارات بیشتر به مدیریت‌های استانی حوزه های علمیه

مدیر حوزه های علمیه کشور در نشست شورای عالی حوزه های علمیه استان گفت: به دنبال تمرکززدایی از مرکز حوزه علمیه قم هستیم و هر مقدار ظرفیت در مراکز مدیریت‌های استانی به وجود آید کارها را واگذار می‌کنیم.
واگذاری اختیارات بیشتر به مدیریت‌های استانی حوزه های علمیه
به گزارش خبرنگار جهان بین،  آیت الله حسینی بوشهری دیروز در سفر به شهرکرد افزود: برای پیگیری این مهم، در بخش‌های اجرایی ورود کرده ایم و در بخش محتوایی هم هر مقدار که مدیریت‌های استانی بتوانند بسترهای لازم را فراهم کنند، امور و فعالیت ها را واگذار می‌کنیم.
وی گفت: بعد از انقلاب مطالبه از حوزه و روحانیت چندین برابر شده ولی متأسفانه در برخی موارد نتوانسته‌ایم این مطالبات را پاسخ دهیم.
آیت الله حسینی بوشهری افزود: حوزه‌‌های علمیه در طول تاریخ و حتی بعد از انقلاب به خاطر حفظ استقلال و عزت نفس خود مستقل از دولت‌ها بوده و بودجه‌ای دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که امروز بسیاری حوزه را با این مراکز که از دولت‌ها بودجه‌ گرفته و توسعه یافته‌‌‌اند مقایسه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد هم در این نشست گفت: متأسفانه زیرساخت های حوزوی در این استان بسیار ضعیف است و این در حالی است که از نظر نیروی انسانی و ظرفیت های محتوایی هیچ مشکلی نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که دغدغه اصلی شورای حوزه های علمیه استان بحث زیرساخت ها است، افزود: در جلسات مختلف شورا این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم و بر آن هستیم که در آینده ای نزدیک استان را در امور حوزوی به جایگاه خود برسانیم.
استاندار هم گفت: بعد از گذشت ۳۵ سال از عمر انقلاب، عمق فاصله حوزه های علمیه با شرایط ایده آل بسیار محسوس است.
علی اصغر عنابستانی با تأکید بر آسیب شناسی امور مربوط به حوزه های علمیه افزود: نظام در حوزه تحصیلات دانشگاهی بسیار خوب توسعه یافته است، اما متأسفانه در توسعه حوزه های علمیه کوچکترین کاری صورت نگرفته است. در پایان این نشست، احکام اعضای شورای حوزه های علمیه استان داده شد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۴:۰۹

28 Dec 2019